بوسه: یک گروه راک افسانه ای که جهان را تکان داد

کیس، گروه راک آمریکایی نمادین، برای بیش از چهار دهه نامی شناخته شده در صنعت موسیقی بوده است. بوسه که به خاطر لباس های پر زرق و برق، رنگ چهره و اجراهای زنده تئاتری شناخته می شود، با ترکیب منحصر به فرد هارد راک و هوی متال، مخاطبان را در سراسر جهان مجذوب خود کرده است. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به زندگی‌نامه کیس، بررسی ریشه‌های آن‌ها، افزایش شهرت، میراث موسیقی و تأثیر آن بر فرهنگ عامه خواهیم داشت.

ریشه های بوسه

کیس در ژانویه 1973 توسط چهار نوازنده در شهر نیویورک تشکیل شد: پل استنلی (خواننده و گیتار ریتم)، جین سیمونز (خواننده و گیتار باس)، ایس فرلی (گیتار اصلی)، و پیتر کریس (درامز و آواز). اعضای گروه نام‌هایی را انتخاب کردند که مترادف با شخصیت‌هایشان می‌شد: پل استنلی در نقش «استارچیلد»، جین سیمونز در نقش «شیطان»، ایس فرهلی در نقش «اسپیس آس» و پیتر کریس در نقش «کتمن». این نام‌های هنری، همراه با لباس‌های استادانه، گریم و صحنه‌های نمایشی، به علامت تجاری تصویر گروه تبدیل می‌شد و آن‌ها را از دیگر گروه‌های راک آن زمان متمایز می‌کرد. اگر شما نمیدانید مهدی حسینی کیست میتوانید با ما همراه باشید.

سال های اولیه کیس با مبارزات و شکست ها مشخص شد. آنها با طرد شدن از سوی شرکت های ضبط مواجه شدند و در یافتن هویت موسیقایی خود با مشکل مواجه شدند. با این حال، پشتکار آنها زمانی نتیجه داد که در سال 1973 با کازابلانکا رکوردز قراردادی ضبط کردند. آنها اولین آلبوم خود را با عنوان "Kiss" در فوریه 1974 منتشر کردند که شامل سرودهای هارد راک مانند "Strutter" و "Black Diamond" بود. علیرغم دریافت نقدهای متفاوت از سوی منتقدان، این آلبوم در میان طرفداران طرفدارانی پیدا کرد و پایه و اساس موفقیت آینده گروه را پایه گذاری کرد.

رسیدن به شهرت

موفقیت بوسه با سومین آلبوم آنها به نام "Dressed to Kill" منتشر شد که در سال 1975 منتشر شد. این آلبوم شامل تک آهنگ موفق "Rock and Roll All Nite" بود که به آهنگ امضای آنها تبدیل شد و جزء اصلی اجراهای زنده آنها شد. نمایش‌های زنده برق‌آمیز گروه، با چیدمان‌های دقیق صحنه، پیروتکنیک، و بازی‌های مضحک خون‌ریز توسط جین سیمونز، باعث شد تا آنها به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین اجراهای زنده در موسیقی راک شهرت پیدا کنند. اجراهای زنده بوسه افسانه ای شد و لشکر طرفدارانی به نام "ارتش بوسه" را جذب کرد که به شدت وفادار بودند و به گروه اختصاص داشتند.

در سال 1976، بوسه آلبومی را منتشر کرد که موفق‌ترین آلبوم آنها تا به امروز بود، "نابودگر". این آلبوم دارای تک آهنگ پرطرفدار "Beth" بود که اولین آهنگ 10 آهنگ برتر آنها در جدول 100 بیلبورد داغ شد. «ویرانگر» یک موفقیت تجاری بود و به مقام پلاتینیوم رسید و کیس را به ستاره بین المللی رساند. این آلبوم تطبیق پذیری موسیقایی گروه را به نمایش گذاشت و عناصری از هارد راک، گلم راک و حتی تنظیم های ارکستری را در خود جای داد. تصویر و حضور کیس در صحنه به تکامل ادامه داد و آرایش و لباس‌های متمایز آن‌ها به نمادهای نمادین برندشان تبدیل شد.

در اواخر دهه 1970، کیس مجموعه‌ای از آلبوم‌های موفق را منتشر کرد، از جمله «راک اند رول اوور» (1976)، «اسلحه عشق» (1977)، و «دیناست» (1979). این آلبوم‌ها آثار موفقی مانند «دکتر عشق را صدا می‌زنم»، «دیترویت راک سیتی» و «من برای عاشق تو ساخته شده‌ام» تولید می‌کنند که جایگاه گروه را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین آثار راک آن زمان تثبیت می‌کند. موفقیت کیس فراتر از موسیقی آنها بود، زیرا آنها به دلیل تلاش های تجاری خود که شامل همه چیز از اکشن تا جعبه های نهار و کتاب های کمیک بود، شناخته شدند. آنها در مفهوم تجارت گروهی پیشگام بودند و زمینه را برای صنعت چند میلیارد دلاری کالاهای موسیقی که امروزه وجود دارد، آماده کردند.

برچسب ها: اخبار هنرمندان , اخبار سلبریتی ها , سلبریتی ,

[ بازدید : 13 ]

[ جمعه 1 ارديبهشت 1402 ] 18:43 ] [ diyana ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]