بیوگرافی پیت بول خواننده رپر معروف در بین مردم

پیت بول با نام اصلی آرماندو کریستین پرز خواننده رپ، خواننده و ترانه سرای مشهور آمریکایی است. او در 15 ژانویه 1981 در میامی فلوریدا از پدر و مادری کوبایی به دنیا آمد. پیت بول یکی از موفق ترین هنرمندان آمریکای لاتین در جهان است که بیش از 100 میلیون آلبوم در سراسر جهان فروخته است. او به خاطر ترکیب منحصر به فردش از موسیقی لاتین، هیپ هاپ و رقص و اجراهای پرانرژی خود روی صحنه شناخته شده است.

والدین پیت بول زمانی که او جوان بود طلاق گرفتند و او توسط مادرش که به عنوان صاحب مهدکودک کار می کرد بزرگ شد. پیت بول که در یک محله سخت میامی بزرگ شد، در معرض انواع مختلف موسیقی از جمله سالسا، مرنگ و هیپ هاپ قرار گرفت. او همچنین تحت تأثیر آثار سلیا کروز، ویلی چیرینو و تیتو پوئنته و دیگران قرار گرفت. برای مطالعه حاشیه های بهرام نورایی با ما همراه باشید.

در نوجوانی، پیت بول شروع به رپ و نوشتن آهنگ کرد، با الهام از افرادی مانند Tupac Shakur، Notorious B.I.G و Run-DMC. او در دبیرستان میامی کورال پارک تحصیل کرد و در آنجا شروع به اجرا در مبارزات رپ محلی و نمایش های استعدادیابی کرد. با این حال، در سال اول دبیرستان را رها کرد و به دنبال حرفه موسیقی بود.

در سال 2002، پیت بول با لیبل مستقل لوک رکوردز قرارداد بست و اولین آلبوم خود را با نام "M.I.A.M.I" (پول یک مسئله مهم است) منتشر کرد. این آلبوم یک موفقیت تجاری بود و در رتبه چهاردهم جدول بیلبورد 200 ایالات متحده قرار گرفت و دارای تک آهنگ های موفقی مانند "Culo" و "That's Nasty" بود. همچنین اولین نامزدی جایزه گرمی لاتین را برای پیت بول به ارمغان آورد.

حرفه پیت بول در سال 2004 با همکاری لیل جون در تک آهنگ موفق "Culo" آغاز شد. این آهنگ به یک موفقیت کلوپ تبدیل شد و پیت بول را با TVT Records قرارداد. او دومین آلبوم خود را با نام "El Mariel" در سال 2006 منتشر کرد که شامل تک آهنگ های موفق "Bojangles" و "Ay Chico (Lengua Afuera) بود. این آلبوم در رتبه 17 جدول بیلبورد 200 قرار گرفت و توسط RIAA گواهی طلا گرفت.

در سال 2007، پیت بول سومین آلبوم خود را با نام "The Boatlift" منتشر کرد که شامل همکاری با افرادی مانند Trick Daddy، Flo Rida و Rick Ross بود. این آلبوم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در رتبه 50 جدول بیلبورد 200 قرار گرفت. پیت بول به انتشار آلبوم ها و تک آهنگ های موفق ادامه داد، از جمله "I Know You Want Me (Calle Ocho)، "Give Me Everything" و "Timber".

پیت بول علاوه بر حرفه موسیقی، به بازیگری نیز پرداخته و در فیلم هایی مانند «حماسه» و «مردان سیاه پوش 3» ظاهر شده است. او همچنین در چندین طرح بشردوستانه، از جمله ایجاد بنیاد پیت بول، که هدف آن ارتقای رفاه حیوانات و کمک به پیتبول ها برای یافتن خانه های دوست داشتنی است، مشارکت داشته است.

یکی از مهم ترین کمک های پیت بول به موسیقی، توانایی او در ترکیب ژانرهای مختلف به طور یکپارچه است. او ریتم‌های لاتین و ضرب‌های رقص را در موسیقی خود گنجانده است و صدایی منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند که برای مخاطبان گسترده جذاب است. او همچنین با هنرمندانی از زمینه های مختلف از جمله جنیفر لوپز، انریکه ایگلسیاس و نی یو همکاری داشته است.

موسیقی پیت بول به خاطر فضای مهمانی، قلاب های جذاب و انرژی بالاش شناخته شده است. اشعار او اغلب زندگی، عشق و جستجوی خوشبختی را جشن می گیرند. او همچنین از موسیقی خود برای پرداختن به مسائل اجتماعی مانند مهاجرت، فقر و نابرابری استفاده کرده است. به عنوان مثال، آهنگ "El Marielito" او از وضعیت اسفبار مهاجران کوبایی و تلاش آنها برای یافتن زندگی بهتر در ایالات متحده الهام گرفته شده است.

پیت بول علیرغم موفقیتش، با انتقادهایی از سوی برخی اقشار مواجه شده است. او متهم به ترویج سبک زندگی حزبی و عینیت بخشیدن به زنان در موسیقی خود شده است.

برچسب ها: بیوگرافی , زندگی نامه , اخبار هنرمندان ,

[ بازدید : 12 ]

[ دوشنبه 28 فروردين 1402 ] 9:45 ] [ diyana ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]