کیت وینسلت کیست ؟

کیت وینسلت، به طور کامل کیت الیزابت وینسلت، (متولد 5 اکتبر 1975، ریدینگ، برکشایر، انگلستان)، هنرپیشه انگلیسی که به خاطر تصویرهای تند و تیزش از زنان با روحیه و غیرعادی شهرت دارد.

وینسلت در خانواده ای بازیگر بزرگ شد. او از سنین پایین شروع به اجرا کرد و نقش‌های کوچکی را در آگهی‌های بازرگانی، نمایش‌های تلویزیونی و نمایش‌های صحنه ای بازی کرد. اولین نقش مهم او در درام «مخلوقات آسمانی» (1994) به کارگردانی پیتر جکسون بود. این فیلم که بر اساس پرونده پائولین پارکر-ژولیت هولم در نیوزیلند ساخته شده است، زندگی فانتزی وسواس گونه دو دختر نوجوان و در نهایت قتل مادر پارکر توسط آنها را به تصویر می کشد. در سال 1995 وینسلت در اقتباسی از رمان حس و احساس جین آستن ظاهر شد. این فیلم توسط بازیگر زن اما تامپسون نوشته شده و توسط آنگ لی کارگردانی شده است. نوبت وینسلت در نقش ماریان داشوود، زن جوانی که از نظر مالی و عاشقانه تحت تاثیر شرایط مرگ پدرش قرار گرفته بود، او را مورد توجه مخاطبان بیشتری قرار داد و نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای او به ارمغان آورد. وینسلت سپس در اقتباس ادبی دیگری به نام جود (1996) بازی کرد که بر اساس رمان توماس هاردی جود مبهم (1895) بود. وینسلت با بازی در نقش اوفلیا در فیلم هملت (1996) به کارگردانی کنت برانا، شهرت رو به رشد خود را برای ایفای نقش های دوره ای تثبیت کرد.

در سال 1997، وینسلت با اکران فیلم تایتانیک ساخته جیمز کامرون، یک ستاره بین‌المللی شد، حماسه‌ای که به طور خلاقانه‌ای یک خط داستانی عاشقانه معمولی را با جلوه‌های ویژه کامپیوتری در مقیاس بزرگ که معمولاً برای فیلم‌های اکشن اختصاص داده می‌شود، ترکیب می‌کرد. وینسلت نقش قهرمان رز دیویت بوکاتر، زن جوان ثروتمند و ایده آلیست را به تصویر می کشد که به دنبال یک رابطه کوتاه و پرشور با جک داوسون، هنرمند مبارزی با بازی لئوناردو دی کاپریو است. این فیلم رکوردهای باکس آفیس را به نام خود ثبت کرد و وینسلت دومین نامزدی اسکار خود را دریافت کرد.


به دنبال پدیده ای که توسط تایتانیک ایجاد شد، وینسلت از حرفه ای در فیلم های محبوب و پرسود به نفع چندین فیلم مستقل اجتناب کرد. کینکی وحشتناک (1998) وینسلت را در نقش زنی که در جستجوی تحقق معنوی در مراکش در دهه 1960 با دو دخترش سفر می کرد، نشان داد. در دود مقدس (1999) او در نقش زن جوانی بازی کرد که والدینش او را از یک فرقه بیرون می‌آورند و تلاش می‌کنند تا برنامه‌ریزی‌اش را حذف کنند. وینسلت بیشتر تمایل خود را به انتخاب نقش های تحریک آمیز با کویلز (2000) نشان داد، که در آن او نقش یک لباسشویی را بازی می کرد که دست نوشته های نوشته شده توسط مارکی دو ساد را از دیوانگاهی که در آن زندانی است قاچاق می کرد. تبدیل شدن او به نویسنده آیریس مرداک در فیلم زنبق (2001) تمجیدهای بیشتری از جمله نامزدی اسکار و گلدن گلوب را به همراه داشت.

وینسلت بار دیگر با نشان دادن تمایل به انتخاب های خاص، زنی را به تصویر کشید که خاطرات یک رابطه دردناک با یک روش پزشکی جدید در Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) پاک شد و نامزدی دیگری برای اسکار برای او به ارمغان آورد. در بچه‌های کوچک (2006) او به‌عنوان یک زن خانه‌دار ظاهر شد که ناامیدی از خستگی زندگی‌اش در حومه شهر منجر به یک رابطه زناکارانه می‌شود. وینسلت پنجمین نامزدی جایزه اسکار خود را برای آن اجرا به دست آورد. او جوانترین بازیگر زنی بود که این تعداد نامزدی دریافت کرد. او با کمدی رمانتیک The Holiday (2006) و Flushed Away (2006)، یک انیمیشن ماجراجویی کامپیوتری که صدای موش را برای آن تهیه کرد، به مسائل سبک تری روی آورد.

[ بازدید : 28 ]

[ يکشنبه 23 بهمن 1401 ] 15:57 ] [ diyana ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]